A Better Blend: pop-up eindejaarswinkel met uitsluitend Belgische merken opent opnieuw in Grand Bazar.
–
Stilaan begint A Better Blend een vaste waarde te worden tijdens de eindejaarsperiode in Antwerpen. De pop-upwinkel van interieurontwerpster Anouk Taeymans (35), Sophie Peelman (30) en Saartje Van Laere (30) in winkelcentrum Grand Bazar op de Groenplaats is dit jaar aan zijn zevende editie toe. En zoals steeds brengt die ook dit keer producten van uitsluitend Belgische makelij samen onder één dak. “Wie wil, moet hier al zijn kerstcadeaus in één keer kunnen kopen.”
“We zijn destijds met A Better Blend gestart omdat we op zoek waren naar een plek waar we gelijkgestemde jonge ondernemers konden samenbrengen”, vertelt Sophie Peelman. “Want veel merken delen voor een stuk toch hetzelfde doelpubliek, namelijk mensen die er belang aan hechten lokale ondernemers te steunen. Zo konden we ons netwerk uitbreiden.”
Voor een aantal ondernemers is een deelname aan A Better Blend een eerste kennismaking met de retailsector. “Ze doen ervaring op en sommige merken hebben intussen hun eigen zaakje opgestart. Denk bijvoorbeeld aan juweelontwerpster Anna Rosa Moschouti. Zij heeft nu haar eigen winkel in de Kloosterstraat.”
Tijdens die eerste editie namen zo’n dertig verschillende ondernemers deel aan de pop-up. Vandaag ligt dat aantal ruim dubbel zo hoog. “We kiezen ervoor om telkens ongeveer de helft van de merken van de vorige editie te laten terugkeren. De andere helft van ons aanbod bestaat uit merken die hier voor het eerst hun plekje krijgen”, legt Peelman uit.
Wat er precies allemaal terug te vinden is in A Better Blend? “We gaan voor een goede mix. Je vindt hier zowel schoonheidsproducten, juwelen, interieurobjecten, fashion, eten en drinken, spullen voor je huisdier en leuke producten voor kleinere cadeautjes. Eigenlijk is de insteek dat je bij ons in één keer terecht kan voor al je kerstcadeaus. Mensen die niet veel tijd hebben of niet de grootste fan zijn van het uitgebreide kerstshoppen, moeten met een bezoekje aan onze winkel gesteld zijn.”
Van rum tot keramiek
Zoals steeds is de winkel op de eerste verdieping van de Grand Bazar een zorgvuldig gecureerde verzameling van Belgische merken. “Nieuw dit jaar zijn bijvoorbeeld de waterkaraffen van Paveau. Die staan mooi op je feesttafel en vervangen meteen de plastic waterflessen.”
Nog een nieuwkomer: de verzorgingsproducten van Xantho. “Dit merk brengt anti-aging producten op de markt. Van serums tot handcrème. Naast Xantho hebben we nog andere merken zodat zowel jong als oud hier terecht kan voor zijn skincare.”
Eyecatcher zijn de ‘zandbakken’ van Burger. “Ken je die blauwe schelpen waarin we vroeger als kind allemaal speelden? Burger heeft een eigentijdse variant op de markt gebracht in de vorm van een hamburger. Behalve als zandbak, kan je deze ‘burgers’ ook gebruiken als moestuintje of je kan ze tijdens de zomermaanden gebruiken om je drank in te koelen tijdens een feestje”, lacht Peelman
En dat brengt ons naadloos bij de rum van Carumbola, het geesteskind van een Mechels koppel dat elk recept zelf bedenkt en uitwerkt. “Behalve verschillende soorten rum, hebben ze bijvoorbeeld ook pralines met daarin hun rum verwerkt.”
Wie met een vraatzuchtig huisdier zit, kan dan weer een hippe voederbak van Pino op zijn kerstlijstje zetten. “Dit zijn mooie interieurstukken die speciaal ontworpen zijn opdat je kat of hond niet te snel eet”, verduidelijkt Peelman.
Wat verder: hippe fietstenuetjes van Poulain, unisex hemden van Sured, knutselboeken van Congé Bricolé, juwelen waarmee je een statement kan maken van Jolien Develtère en de zachte interieurspullen van Club Bonheur. “Club Bonheur steekt alledaagse interieurobjecten zoals spiegels of lampen in een nieuw jasje door keramiek en tufting te combineren.”
Meer dan veel dus, in deze nieuwe A Better Blend. De pop-upwinkel opent op 1 december en is alle dagen (behalve op kerstdag) open tot en met 31 december.